T1-3 - Sedma Nacionalna Konferencija so Me|unarodno U~estvo...

Info iconThis preview shows pages 1–2. Sign up to view the full content.

View Full Document Right Arrow Icon
RAZVRZAN PRISTAP DO LOKALNATA JAMKA Slavica Nasteska 1 , Boris Spasenovski 2 1 Uprava za telekomunikacii – Skopje, ul. “Dame Gruev” br. 1, Slavica.Nasteska@dtk.gov.mk 2 Elektrotehni~ki fakultet – Skopje, Karpo{ II bb, boriss@cerera.etf.ukim.edu.mk Abstrakt – Uslugite so {irok opseg se jadroto za {irewe na Informati~koto op{testvo i na razvojot na informati~kite i komunikaciskite tehnologii. Ovie tehnologii, povratno, se klu~ni dvigateli na produktivnosta i napredokot vo op{testvoto. Poradi toa, se nametnuva potrebata za nu`no pro{iruvawe na rasprostranetosta na uslugite so {irok opseg. Kako osnovna tehnika za rasprostranuvawe na uslugite so {irok opseg i voveduvawe na konkurencija vo pristapot do postojnite komunikaciski mre`i se koristi razvrzan pristap do lokalnata jamka. Pra{aweto za pristap do infrastruturata na mre`ata na lokalno nivo se nao|a na prvo mesto vo agendata na golem broj regulatorni tela, osobeno po pojavata na uslugite so {irok opseg ili takanare~eniot brz Internet baziran na javnata komutirana telekomunikaciska usluga ( PSTN ). Klu~ni zborovi – Uslugi so {irok opseg, lokalna jamka, razvrzan pristap do lokalna jamka, celosno razvrzan pristap, delewe na linija, pristap do bitskiot protok. 1. VOVED Razvrzaniot pristap, kako politika, pretsta- vuva merka {to se prevzema koga }e se prepoz- nae deka obvrzanite operatori imaat dominantna pozicija vo obezbeduvaweto pristap do lokalnata komunikacija {to e ovozmo`eno preku faktot deka tie ja kontroliraat lokalnata jamka, {to vo nekoi dr`avi se smeta za su{tinska sposobnost {to ne mo`e ekonomski da se replicira od strana na alternativni operatori. Ovaa pozicija na dominacija e posledica od dolgite periodi koga obvrzanite operatori imaa monopol nad obezbeduvaweto na telekomunikaciskata infrastruktura i uslugite na govorna telefonija. Gnevnata liberalizacija na pazarot na telekomunikaciskite uslugi, se poka`a kako ekstremno te{ka vo nekoi dr`avi da se namali kontrolata od strana na obvrzaniot operator vrz tesnoto grlo na lokalnata jamka i pristapot do nea. Spored toa, detalite za politikata za razvrzuvawe na pristapot do lokalnata jamka mo`at da se razlikuvaat soglasno uslovite na pazarot. Iako LLU startuva{e kako politika za da se promovira konkurencija vo lokalnata telefo- nija, sega taa vo golem broj na dr`avi go priv- lekuva vnimanieto bidej}i ima golema uloga vo stimuliraweto na razvojot na uslugite so {irok opseg. Progresot na LLU vo pogolemiot broj dr`avi zavisi od: ± stepenot do koj obvrzanite operatori ja imaat nadgradeno svojata mre`a za da ponudat xDSL i stepenot do koj gi imaat otvoreno svoite lokalni jamki ili stepenot na spremnost za kolokacija; ± progres vo postignuvaweto konsenzus vo procedurata za kolokacija i cenite; ± mo`nosta za prostor za kolokacija vo nekoi centrali kade pogolem broj barateli sakaat prostor vo isto vreme i procedurite za dodeluvawe na toj prostor; ± brzinata so koja operatorite gi re{avaat problemite povrzani so barawata za LLU ; ± stepenot do koj e napraveno rebalansirawe
Background image of page 1

Info iconThis preview has intentionally blurred sections. Sign up to view the full version.

View Full DocumentRight Arrow Icon
Image of page 2
This is the end of the preview. Sign up to access the rest of the document.

Page1 / 6

T1-3 - Sedma Nacionalna Konferencija so Me|unarodno U~estvo...

This preview shows document pages 1 - 2. Sign up to view the full document.

View Full Document Right Arrow Icon
Ask a homework question - tutors are online