spanish test 3 review - El peridicothe newspaper Los...

Info iconThis preview shows pages 1–3. Sign up to view the full content.

El periódico—the newspaper Los anuncios/avisos clasificados—classified ads El artículo—article La cartelera—entertainment section El consultorio (sentimental)—advice column La crónica social—social page El editorial—editorial page La esquela—obituary El horóscopo—horoscope La primera plana—front page La sección deportiva—sports section La sección financier—business section Las tiras cómicas—comics El titular—headline La televisión—television La radio—radio El canal—channel El concurso—game show/pageant La emisora—radio station (business entity) La estación de radio—radio station El noticiero—newscast La telenovela—soap opera La televisión por cable/por satellite/(en directo/vivo)—cable TV/satellite TV/(live on television) gente en los medios--people in the media anfitrión/anfitriona--show host/hostess el/la comentarista--newstcaster/commentator el/la comentarista deportivo/a--sportscaster crítico/a--critic locotur/a--announcer meterólogo/a--weatherman/woman patrocinador/a--sponsor el/la periodista--journalist reportero/a--reporter (television) el público--the public lector/a--reader el/la radioyente--listener el/la televidente--viewer el cine--film el teatro--theater la cámara--camera la cinematografía--cinematography la cinta--film/tape la comedia--comedy el drama--drama espectador/a--spectator el estudio--studio el galán--leading man el guión--script las noticias--news la obra--play (theater) la película--movie/film presentador/a--moderador
Background image of page 1

View Full DocumentRight Arrow Icon
la primera actriz--leading lady prodocutor/a--producer protagonista--star/protagonist el final--end